در طی 9 ماهه اول امسال صورت گرفت؛

پاسخگویی به ۵۲ هزار تماس ثبت شده در سامانه ۱۹۴ گاز همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از ثبت و پاسخگویی 52 هزار و 726 تماس تلفنی با سامانه 194 امداد گاز در طی 9 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش مصداق نیوز ،مجید الهیاری با اشاره به خدمات واحد امداد شرکت گاز استان همدان در طی ۹ ماهه نخست امسال، اظهار کرد: در طی این مدت ۵۲ هزار و ۷۲۶ مورد تماس با سامانه ۱۹۴ به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه مرکز پیام سامانه ۱۹۴ بصورت شبانه روزی پاسخگوی تقاضای مردم استان می باشد، تصریح کرد: در این مرکز مشکلات و حوادث مشترکان گاز در سه سطح خیلی فوری، فوری و عادی به ثبت می‌رسد و در رفع آن اقدام می‌شود.

الهیاری عنوان کرد: پیام‌هایی که با عنوان فوری در مرکز پیام سامانه ۱۹۴ به ثبت می‌رسد، شامل قطع گاز و کاهش فشار و پیام‌های خیلی فوری هم شامل نشت گاز، حریق، برخورد با علمک، پارگی شبکه، برخورد با کنتور، افزایش فشار، حوادث ایستگاه صنایع، TBS و CGS است.

وی با بیان اینکه بیشتر تماس‌های مردم به سامانه ۱۹۴ امداد گاز به علت قطعی گاز بوده است، گفت: حداکثر زمانی که نیروهای امدادی شرکت گاز در محل حوادث حضور یافتند، کمتر از ۱۵ دقیقه است. مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه سامانه ۱۹۴ برای اعلام حوادث مربوط به گاز طبیعی است، افزود: متأسفانه برخی مواقع مزاحمت‌های تلفنی هم با سامانه ۱۹۴ داشته‌ایم و این درحالی است که ممکن است در همان لحظه محل دیگری نیاز به خدمات امدادی گاز داشته باشد.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۹۴ در سراسر استان همدان فعال است، افزود: البته مرکز این سامانه در همدان است که نحوه ارسال پیام‌های دریافتی در کل استان از طریق سیستم سامانه امداد مکانیزه توسط سرشفیت مرکز پیام به تبلت امدادگران و گازبان‌های سراسر استان انجام می‌شود.

الهیاری با تأکید بر اینکه باید از سلامت دودکش در منزل اطمینان حاصل کرد، افزود: یکی از مواردی که برای مشترکان گاز خطرآفرین است، ایجاد انشعاب فرعی در آشپزخانه است که باید از آن پرهیز کرد.