کاهش ۵۰ درصدی مراجعات شهروندان به شهرداری همدان
به گزارش مصداق نیوز ، سید مسعود حسینی اظهار کرد: طبق همکاری صورت گرفته فی مابین شهرداری و کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان در سال گذشته و در اقدامی نوین و بینظیر در کشور با ایجاد دسترسی کاربران دفاتر اسناد رسمی به سامانه شهرداری الکترونیک ، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه مذکور توسط دفاتر اسناد رسمی ثبت و پاسخ آن بصورت الکترونیکی و برخط توسط کاربر مستقر در شهرداری به دفترخانه ارسال خواهد شد و دیگر نیازی نیست شهروند به شهرداری مراجعه کند.
حسینی با اشاره به اینکه طبق آمار و گزارشات اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک بیش از پنجاه درصد مراجعات حضوری و درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ دهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی میباشد افزود با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش پنجاه درصدی مراجعات به شهرداری را شاهد بوده ایم که این امر موجب کاهش تردد و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.
وی تصریح کرد: در این روش کلیه شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام نموده و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد ، شهرداری همدان موظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام نماید.
شهردار همدان در پایان با توضیح اینکه شهرداری مسئولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضاء مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سامانه شهرداری الکترونیک همدان به نشانی https://esup.hamedan.ir فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین می نماید ، اظهار داشت: کلیه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که بصورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک همدان را نیز دارا میباشد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0